Deze website maakt gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken we om uw bezoek aan onze website eenvoudiger en sneller te maken en om inzicht in het gebruik van onze te krijgen. Als u accepteert zonder uw instellingen te veranderen, dan gaan wij ervan uit dat u bereid bent de cookies van deze website te ontvangen.Maar als u zou willen, kunt u uw cookie-instellingen op ieder gewenst moment veranderen.

Nieuws


De campagne Club46 van Bridgestone Europe ontvangt award voor “Best Content Creation”

21 november 2014

Valentino Rossi

De campagne Club46 van Bridgestone Europe met de MotoGP™-legende Valentino Rossi heeft deze zomer niet alleen motorsportliefhebbers in heel Europa in vervoering gebracht, maar heeft ook de award “Best Content Creation” gewonnen bij de Wirehive 100 Awards in het Verenigd Koninkrijk.

Bridgestone Club46 ontving de Wirehive 100 award voor het bieden van een “zeer shareable, contentrijke campagne waarbij fans van alle leeftijden betrokken waren”. De award vormde de afronding van een succesvolle campagne waarin het publiek werd uitgenodigd deel te nemen aan een aantal online wedstrijden. Hiermee konden ze diverse opwindende prijzen winnen, waaronder een exclusieve, volledig verzorgde ontmoeting met Valentino Rossi tijdens een MotoGP-race.

 

(L) Wirehive 100 award voor “Best Content Creation - Bridgestone Club46” - (R) Rossi op de set van de promotiefilm van Bridgestone

De award werd namens Bridgestone Europe in ontvangst genomen door zijn agentschap in het Verenigd Koninkrijk, HPS Group, dat verantwoordelijk was voor de creatie en oplevering van Club46, compleet met digitale en social media-content, twee films, een pan-Europese PR-campagne en de uitvoering tijdens zes Europese MotoGP-rondes.

Niet alleen de duizenden deelnemers uit heel Europa genoten van hun deelname aan Bridgestone Club46, ook Valentino Rossi beleefde veel plezier aan zijn betrokkenheid: “Ik heb genoten van mijn deelname aan de campagne Club46 met Bridgestone en ik heb het erg naar mijn zin gehad tijdens het maken van de promotievideo eerder dit jaar,” aldus Rossi.

“Het was me een genoegen de winnaars van de competitie uit heel Europa persoonlijk te ontmoeten. Ik hoop dat iedereen die een MotoGP-race heeft bezocht en tijd met me heeft doorgebracht het naar zijn zin heeft gehad. Ik wil al mijn fans bedanken voor hun deelname!”, voegde de negenvoudig wereldkampioen eraan toe.

Jake Rønsholt, Managing Director van de Consumer Business bij Bridgestone Europe was zeer blij dat de campagne Bridgestone Club46 de Wirehive 100 award voor “Best Content Creation” mocht ontvangen: “Er is geen betere manier om de campagne Bridgestone Club46 af te ronden dan met de ontvangst van deze award. Zowel Bridgestone als Valentino Rossi heeft zijn reputatie opgebouwd in de motorracewereld door hun overwinningen op het circuit. Daarom is het winnen van zo'n eervolle award buiten het circuit een goede manier om de campagne te beëindigen. Bedankt HPS Group voor de succesvolle oplevering van dit project.”

Wellicht is er nog meer eer te behalen voor Bridgestone Club46, omdat de campagne ook is genomineerd in de categorie “Best Travel/Leisure/Sports Social Media Strategy/Campaign” tijdens de aanstaande SocialBuzz Awards op 27 november.

 

(L) Club46-winnaars ontmoeten hun held Valentino Rossi - (R) Valentino Rossi op het podium na het winnen van de Grand Prix van Australië in 2014



Shareable, contentrijke campagne