Technologies

Technologies

3D CTDM (Geoptimaliseerd bandontwerp)

3D COMPREHENSIVE TYRE DESIGN METHOD (3D CTDM)

3D CTDM is Bridgestone’s geautomatiseerde bandenontwerptechnologie: een geavanceerd programma dat dynamische 3D-simulaties combineert met analyses van alle prestatiekenmerken van een band. Voor voorbandprofielen is het maximaliseren van stabiliteit aan hoge snelheden en het minimaliseren van trillingen belangrijk, terwijl achterbandprofielen worden ontwikkeld met hogere negatieve ratio's voor bochtengrip en stabiliteit. Bandprofielen worden met behulp van 3D CTDM ontworpen om te zorgen voor snellere en lichtere stuurbaarheid in scherpe bochten. De laterale stijfheid wordt gemaximaliseerd voor een betere grip en de lineaire contactdruk wordt gehandhaafd bij alle leunhoeken voor een soepele sturing.



3LC (Stabiliteit en bochtengrip)

3-LAYER COMPOUND (3LC)

Bridgestone's geavanceerde 3-laags compoundtechnologie voor uw voorband. De dubbele compound is hard in het midden van het loopvlak voor stabiliteit bij hard remmen, lineair rijgedrag en een hoge kilometrage. Op de schouders is de compound zacht en biedt grip voor maximale bochtengrip...zelfs als u voluit in de bocht hangt.



5LC (Maximale tractie bij elke hellingshoek)

5-LAYER COMPOUND (5LC)

Deze unieke 5-laags compoundtechnologie voor achterbanden combineert 3 verschillende compounds en werd speciaal ontwikkeld door de MotoGP-ingenieurs van Bridgestone. De compound is hard in het midden van het loopvlak voor extra stabiliteit, lineair rijgedrag en een hoge kilometrage. Een middelharde compound op de schouders geeft u maximale tractie bij een gematigde leunhoek en een vroege acceleratie uit de bochten. En dankzij de supersterk plakkende rand kunt u vol vertrouwen scherp in de bocht hangen. Uitzonderlijke technologie voor een uitzonderlijke rijervaring!



CAP&BASE (Sterke grip gedurende de hele levensduur van de band)

De zachte buitenste compound ('Cap'), die ontleend is aan het MotoGP-ontwikkelwerk van Bridgestone, geeft u grip op hoog niveau. De binnenste compound ('Base') is daarentegen harder en geeft de band zo een optimale stijfheid. Maar zelfs als het loopvlak slijt, wordt de hardere basiscompound niet blootgesteld aan het wegdek - u hoeft dus niet bang te zijn voor een verlies aan grip!



DBC (Betere manoeuvreerbaarheid)

DUAL BELT CONSTRUCTION (DBC)

Battlax BT-012SS achterbanden zijn geconstrueerd met een revolutionaire Dual Belt Construction: één gordel op elke schouder, bovenop het MBS-koord. Deze DBC geeft u een bochtengrip van hoog niveau, goede manoeuvreerbaarheid en schokabsorptie, terwijl het 'open' middengebied de stabiliteit in de rechte lijn vergroot.



HTSPC (Beter allround rijgedrag)

HIGH TENSILE SUPER PENETRATED CORD (HTSPC)

Bridgestone is momenteel de enige fabrikant die 5 afzonderlijke staaldraden in één MSB-koord gebruikt. Deze 5 staaldraden hebben open tussenruimten en zijn om elkaar gewikkeld in een rubbercoating die een gelijke, constante spanning verzekert. Dit draagt bij aan een goede bandstijfheid, flexibiliteit en schokabsorptie. Banden die zijn voorzien van HTSPC bieden meer grip op natte en droge wegdekken plus een betere sturing dankzij de consistente contactdruk. De rubberen isolatie van het koord gaat oxidatie tegen en vermindert warmteontwikkeling. Dit zorgt voor een meer gelijkmatige loopvlakslijtage en een hogere kilometrage.



MS-BELT (Minder warmte, meer stabiliteit )

MONO SPIRAL BELT (MSB)

Bridgestone's bewezen mono-spiraalgordelconstructie - één enkel, ononderbroken koord van speciale makelij rond de hele omtrek van de band - wordt toegepast in alle Battlax radiaalachterbanden. Deze constructie uit één stuk maakt het gebruik van overlappende gordels, naden en voegen overbodig en is lichter dan conventionele constructies met meerdere kruisende gordels. Het grote voordeel van MSB is dat er minder warmte vrijkomt in de band tijdens het ronddraaien - wat zorgt voor grotere stabiliteit en absorptie van wegschokken.



NanoPro-Tech™ (Sterkere grip, hogere kilometrage)

Bridgestone's geavanceerde NanoPro-Tech™-technologie optimaliseert de prestaties van de band door op moleculair niveau de interactie te controleren tussen het polymeer, de vulmaterialen en andere rubberstoffen. Dit helpt de wrijving, warmteontwikkeling en loopvlakvervorming tijdens de rotatie te verlagen, wat zorgt voor een betere loopvlakgrip en langere levensduur.



OBF (Soepel rijden aan hoge snelheden)

OUTSIDE BEAD FILLER (OBF)

Bridgestone's nieuwe generatie OBF-hielconstructie helpt te zorgen voor optimale stijfheid om zowel schokabsorptie als stabiliteit bij hoge snelheden te bieden, voor toeren en sportief rijden. Op deze technologie is patent aangevraagd.



RC POLYMER (Meer vertrouwen in het wegcontact)

RC Polymer-technologie optimaliseert de verdeling van silica in de rubbercompound en vergroot de flexibiliteit van het loopvlak. Dit zorgt voor beter contact met het wegdek bij zowel warm als koud weer. De verminderde moleculaire wrijving verbetert ook de rolweerstand en daardoor de brandstofzuinigheid.



SACT (Hogere kilometrage)

STRAIGHT AND CORNERING TECHNOLOGY (SACT)

Ook dit is weer een resultaat van de uitgebreide R&D-activiteiten van Bridgestone. SACT combineert twee verschillende rubbercompounds in een constructie die u slijtvaste duurzaamheid biedt voor alledaags rijden in een rechte zithouding, plus een agressieve schoudergrip voor het bochtenwerk. Eindelijk is er nu dus een band waarvan de slijtagekenmerken zijn afgestemd op de manier waarop u rijdt, met schouders die extra tractie bieden en een middendeel dat de kilometrage verhoogt. De perfecte keuze voor sportieve rijders die een duurzame band willen die waar voor zijn geld biedt!



SACT + CAP&BASE (Prestaties bij elk weertype)

SACT zorgt voor een duurzaam centraal loopvlak en schoudergrip, terwijl de onderliggende Cap & Base-laag de stijfheid van het loopvlak vergroot voor een betere grip, schokabsorptie en prestaties bij elk weertype.



SILICA RICH (Sterkere grip bij nat en koud weer)

SILICA RICH (VOOR ACHTERBAND)

Bridgestone’s Silica Rich compound geeft achterbanden een sterkere grip in natte omstandigheden en bij lage temperaturen en zorgt zo voor een uitstekende sturing vanaf het moment dat u op weg gaat. De Silica Rich compound biedt ook een meer consistente en langdurige grip.



SILICA RICH EX (Meer vertrouwen in de grip van uw voorband)

SILICA RICH EX (VOOR VOORBAND)

Door zijn hogere silicagehalte geeft Silica Rich EX uw voorband zelfs nog betere prestaties in nat weer. De combinatie met RC Polymer versterkt het silica-effect en verlengt de levensduur van de band.



3LC + Cap and Base

3LC zorgt voor een duurzaam centraal loopvlak en schoudergrip, terwijl de onderliggende Cap & Base-laag de stijfheid van het loopvlak vergroot voor een betere grip, schokabsorptie en prestaties bij elk weertype.